اهدا بیش از ۳۳ هزار واحد خون در استان همدان 

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۳۳ هزار و ۷۶۸ واحد خون در این استان اهدا شده است.

افشین محمدی گفت: میزان اهدای خون در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۱ هزار و ۷۴۳ واحد بود.

او گفت: ۱۷ هزار و ۴۳۴ واحد خون توسط اهدا کنندگان مستمر، پنج هزار و ۹۰۴ واحد توسط بار اولی‌ها و مابقی توسط افراد با سابقه اهدا شده است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: ۳.۴ درصد از اهداکنندگان خون در استان همدان را بانوان تشکیل می‌دهند که از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ۱۴۰۲ یک هزار و ۱۵۰ واحد خون اهدا کردند.

محمدی همچنین با بیان اینکه ۶۰۲ واحد پلاکت آفرزیس نیز در این مدت زمان اهدا شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۲۸۲ واحد خون از همدان به استان‌های تهران، بندرعباس و زاهدان همچنین به صورت محدود گروه‌های خونی خاص به سنندج ارسال شده است.
او گفت: هر چند هم اینک مشکلی در تامین خون مورد نیاز بیماران نیست، اما با توجه به اینکه هیچگاه بیمارستان‌ها تعطیل نمی‌شود باید فرایند اهدای خون نیز تداوم داشته باشد.

این مسوول همچنین گفت: فراخوان تلفنی و پیامکی برای حضور اهدا کنندگان در مرکز انتقال خون به صورت مستمر انجام می‌شود تا کمبودی در ذخایر خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها احساس نشود.

محمدی درباره علت سهم اندک بانوان در اهدای خون نیز گفت: باور‌های غلط در زمینه تاثیر اهدای خون در کم خونی بانوان، ترس از اهدای خون از مهمترین علل پایین بودن میزان استقبال بانون است.

او گفت: سال‌های اخیر تلاش بر افزایش سهم بانوان در اهدای خون با برگزاری برنامه هخای متنوع بودذه است همچنان بانوان بدانند پیش از هر گونه خون گیری وضعیت هموگلبین و غلظت خون افراد سنجش می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: تیم‌های سیار این اداره کل روز‌های ۲۵ هر ماه در اسدآباد، پنجم و بیستم هر ماه در تویسرکان و روز‌های ۱۰، ۱۵ و ۳۰ هر ماه در نهاوند حضور می‌یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار